Když se sbírání vůní stane závislostí

Když se sbírání vůní stane závislostí

Často se vyskytuje období, kdy vstupujeme do světa vůní s pocitem nadšení, abychom objevili tolik různých vůní z tolika různých míst. Může to být ohromující, ale tak vzrušující. Myslím, že většina z nás si pamatuje některé z prvních nákupů parfémů, které jsme provedli, některé úspěšné i neúspěšné slepé nákupy a získání první vůně, kterou jste chtěli po dlouhou dobu a nakonec získali .Všechny tyto kroky na cestě vůně jsou kumulativní, součástí rostoucího koníčka a brzy shromáždíte znalosti, zkušenosti a rostoucí sbírku flakonků.

Spolu s vaším rozvíjejícím se koníčkem se mohou kolem této zábavné činnosti vyvíjet tlaky, které přeměňují koníček na závislost. Například oblíbená vůně obsahuje jednu z vašich nejoblíbenějších složek, něco, co nosíte téměř každý druhý den. Najednou uvidíte zprávy, že vydávají další verzi této vůně. Z ničeho nic se touha vlastnit tuto novou verzi vznáší ve vaší mysli. Odkud tento tlak vzešel? Touha není ani tak o tom, abyste vlastně chtěla parfém, ale o udržení kroku s novým parfémem.

To je jen jeden z mnoha malých tahů, které mohou nastat při shromažďování vůní, které z hobby dělají potenciální problém. Pro malé procento sběratelů parfémů představuje akt nákupu vůně skvělé osvobození od každodenního stresu. Na povrchové úrovni poskytuje dočasný pocit euforie, který byl spojen s uvolňováním endorfinů a dopaminu v mozku. Jak mnozí vědí, v průběhu času si účinek těchto chemikálií obvykle vyžaduje stále větší vliv a často klesající návratnost, takže vzrušení z nákupu parfému má menší dopad, než tomu bylo dříve. Tato poslední skutečnost může podpořit pocit ztráty nebo zklamání v koníčku sbírání. Najednou už tu zábava není. Můžeme se ptát, proč se tento koníček stal tak invazivním.

Mezi koníčkem sbírání vůní a závislostí na nakupování existují společné vlastnosti. V druhém případě tato podmínka zahrnuje rostoucí závislost na návalu, který pochází z utrácení, získání, sběru. Do oblasti závislosti se vyvíjí, pouze pokud jsou přítomny určité rysy. Některé z nich mohou být:

  • Potřeba pravidelně lhát významným ostatním a rodině o tom, kolik utratí
  • Pocit, že nakupování je reakcí na zklamání, strach, hněv nebo stres
  • Pocit smíšené euforie a úzkosti při nakupování
  • Pocit viny nebo výčitky svědomí z toho, že jste nakupovali, zvláště pokud někdo dal slib sobě nebo jiným, že změní tento zvyk

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlašte se k odběru slev

Připojte se k nám a nezmeškejte žádnou výhodnou slevu na parfém a kosmetiku

Děkujeme, nyní prosím potvrďte svou registraci kliknutím na odka v emailu, který jsme vám právě poslali