Zastavte vypadávání vlasů. Jaké jsou příčiny a jak to zastavit

Zastavte vypadávání vlasů. Jaké jsou příčiny a jak to zastavit

Padání vlasů je naprosto přirozenou součástí celého života. Každý vypadnutý vlas je okamžitě nahrazování jiným. A proto není zvláštní denně ztratit i kolem 100 vlasů. Problém nastává až v momentě, kdy začne vypadávat výrazně větší množství vlasů. V článku si představíme možné příčiny a také to, jak s nadměrným vypadáváním bojovat.

 

Proč vlasy nadměrně vypadávají

S vypadáváním vlasů se častěji setkáme u mužů. To je zpravidla dáno geneticky a jedná se tzv. androgenetickou alopecii (neboli o zvýšenou citlivost vlasových folikul na testosteron, mužský pohlavní hormon). U žen dochází k vypadávání vlasů často díky hormonálním změnám jako je menopauza, těhotenství, puberta nebo vysazení hormonální antikoncepce.

Mezi další příčiny vypadávání vlasů patří nedostatek vitamínů a živin. Pro vlasy jsou obzvlášť podstatné vitamíny skupiny B, selen, hořčík, železo nebo kolagen. Vlasům může vadit také nadměrný stres, špatný pitný režim nebo životospráva nebo nesprávná péče o ně. Za špatnou životosprávu se považuje především nadměrná konzumace alkoholu, přílišné kouření, málo spánku a pohybu. Pokuste se dodržet 2 litry tekutin denně. Podobně jako je důležitá vnitřní výživa vlasů, tak je nutné pečovat o vlasy zvenku. Kromě časté tepelné úpravy (žehlení, foukání) nesvědčí vlasům ani často se opakující barvení. Pozor také na velmi utažené účesy nebo používání nevhodné vlasové kosmetiky.

Vlasy mohou padat také jako vedlejší efekt užívání některých léků. Jsou to především léky na: štítnou žlázu, ředění krve, snížení hladiny cholesterolu, akné. Dále může být reakce na antiepileptika, některé druhy antikoncepce, antibiotika, antimykotika nebo při nadměrném užívaní doplňků stravy (hlavně s vitamínem A).

 

Jak padání omezit

Prvním krokem z omezení vypadávání vlasů je zlepšit celkovou životosprávu a obohatit svůj jídelníček. Zkuste omezit množství alkoholu a případně cigaret, začít se více hýbat – stačí i jedna krátká procházka denně. A co nejvíce odbourejte stresové faktory. Do svého jídelníčku přidejte potraviny bohaté na minerály a vitamíny, např. luštěninu, rýži, ovoce, zeleninu, vlašské ořechy a semínka.

Vyměňte dosavadní vlasovou kosmetiku za nějakou šetrnější. Nejlepší jsou v tomto ohledu přírodní a bio šampony, které šetrně umyjí pokožku hlavy, aniž by ji vysušily nebo podráždily. Mytí vlasů také omezte na nutné minimum. Před jakoukoliv tepelnou úpravou vždy použijte na vlasy ochranný prostředek proti spálení. Při česání omezte užívání stylingových přípravků. Vlasy rozčesávejte jenom hřebeny, které mají zaoblené a přírodní štětiny.

Při barvení vlasů se pokuste nepoužívat klasické barvy z drogerií, ale využít ty přírodní. Ty obsahují minimum chemických látek, ale i tak dokáží vlasy obarvit do zářivých odstínů. Použití je navíc velmi podobné tomu u klasických barev.

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlašte se k odběru slev

Připojte se k nám a nezmeškejte žádnou výhodnou slevu na parfém a kosmetiku

Děkujeme, nyní prosím potvrďte svou registraci kliknutím na odka v emailu, který jsme vám právě poslali